Harlem, New York!

Anlände igår på flygplatsen sent på kvällen, fin mercedesen kördes fram och vi fick frågan vart vi skulle, Manhattan girls?
Tack men nej tack.
Billigaste taxin mot Harlem tack. Oh good luck såg jag att han tänkte och rynkade på ögonbrynen. Precis som alla andra när vi säger vart vi ska bo. Så på resan hit var jag faktiskt rätt nervös, eller rädd kanske.
Men Harlem är total lycka. När vi hoppade ur taxin stog det ett gäng kvinnor runt en bil och sjöng, i äkta gospel anda. Halleluja! Jag fick lyckorus i hela kroppen.
Överallt i hela USA försöker folk vara trevliga, här är dom trevliga, på riktigt. Alla hjälper alla.
Jag har hamnat precis rätt, det är exakt det här jag älskar. Fullt med skönheter på gatan, kultur, trevliga och ärliga människor. Och på söndag morgon ska jag och Mikis uppleva det på riktigt, det blir kyrkan på morgonen ( perfekt efter nyårs natten, allt blir förlåtet) och kolla en gospel kör som ska sjunga. Och imorgon ska vi gå till en jazzklubb på kvällen och ta ett glas vin. Åå här vill jag bo.
Shopping, outlets, frihetsgudinan, centralpark, soho aaa va folk nu åker hit för. Jag bryr mig inte. Jag vill bara sitta här i Harlem och vara lycklig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hallå där! njut nu de sista dagarna i det stora landet.kram på er o välkomna hem!!!Lotta

2011-12-29 @ 08:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0