Nackdelen här, i staterna.

Nejnejnej, givetvis så är allt inte som en dans på rosor här i USA. Jag har faktiskt två problem. Det första är det här med alla ben&jerry glasser, som är det godaste som finns. Det finns så många mer smaker här, säkert 20 mer, och jag vill prova alla, utan att äta. Om ni förstår. Jag försöker undvika gotte saker så så mycket som möjligt, men B&J glass, det är ju kärlek. Så det är lite ett problem jag inte riktigt vet hur jag ska lösa. Hehe, ni hör ju, livet är tufft här borta.

Mitt andra problem där emot, det är att folk inte kan låta mig vara. Bara imorse när jag var ute och gick stannar folk mig på gatan och berättar hur vacker jag är, och hur mycket dom älskar mitt hår och min skönhet. Haha. Det är väl roligt tänker ni? Men nej, det är as jobbigt, och jag blir sjukt anti. Låt mig vara känner jag bara.
Till exempel här om dagen, när vi satt på McDonalds, vi var där inne i en kvart. Under den här kvarten hinner 3 kill"gäng" komma fram till oss. Jag fullständigt ignorerar dom och tycker förövrigt att det är sjukt jobbigt att sitta och äta framför massa folk.
Det andra gänget som kommer fram till oss, 4 svarta, stora männ som omringar oss. Och ja, må hända att jag är lite fördoms full, men jag blev fasen livrädd. Men jag ser i ögonvrån att det sitter en ännu större man och har koll över hela situationen, lite att han är beredd på att ingripa.
Jag säger till mikis (det här med ett "hemligt språk" är fantastiskt) att nu sticker vi alltså. Killarna greppar till slut, reser sig upp och går.
Sen kommer den tredje människan upp, då får jag panik. Reser mig upp, välter ut hela min large kaffe över hela mig och börjar typ gråta.
Då kommer den här mörka mannen fram till oss som granskat hela situationen. Han förklarar för oss att vi har två alternativ. Den ena är att vi får gilla läget, för här i Hollywood så kommer folk dra i oss för dom vill ha oss vid deras sida. Svenska blonda tjejer, det är jackpot för dom. Dom mörka killarna som kom fram var tydligen några rappare?! Ingen aning.
Andra alternativet, är att lämna Hollywood. Jag känner mig absolut smickrad, men jag tycker det är jätte jobbigt.

Bara efter vi hade vart på supperclub på lördagen, utestället i hollywood, fick jag springa där ifrån med jackan ovanför huvudet för att folk var helt galna. Typ 4 killar sprang efter mig och ropa att låt henne vara, det är min flickvän. Jag hade aldrig sett någon av dom förut.
Ni kanske tycker det låter helt fantastiskt, men det är det inte. Det går lite överstyr.
Sen förstår jag inte hur det syns så tydligt, finns ju blonda tjejer här med lixom. Det är som att det står Sverige i pannan på mig.
Hur som, om jag kommer hem och kommer bete mig som världens diva och gör precis som jag vill, vadå, jag är svensk, blond och lång? Jag får göra vad jag vill!

Skyll det på staterna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0