Sag det igen.

Nu sa, ska jag kompensera er med ett jatte longt inlagg. So longt att ni kommer tanka att, nee det har orkar jag inte lasa, typ. Men gor det, det kommer bli kul.
Jag ska beratta lite om min start i Hollywood, och bomba er med lite bilder. So las nu.

Nar vi borjade narma oss Hollywood, hade jag och Dustin, som han heter, knappt horts. Man kan saga att voran kontakt var lite sporadisk. Men val i Hollywood tankte jag som jag brukar, hor jag inte av mig kommer jag garanterat aldrig mer traffa honom igen. Och det vore ju en skam. So jag skickade ivag ett mejl. Och givetvis, fick jag svar. "I would love to see you Johanna" stog det, och att jag skulle ringa honom.
Jatte angest infor det samtalet, eller. Tank nar man ska ringa nogon som man aldrig pratat i telefon med forut och som man ar lite intresserad av, do ar man ju ganska nervos. Men nar det hela aven moste utspela sig po engelska, so ar man so nervos som man mor illa, och kanner lite att asch, att traffa han ar val inte so noga anda. Haha.
Hur som, jag vantade med att ringa, skot det framfor mig. Och denna dagen hade jag och Mikis bestammt oss for att vi skulle ut po stjarn jakt. Yes, jatte pinsamt. Vi inhandlade alltso nogot som heter STAR MAP. Det ar en karta over vart alla kandisar bor i Beverly Hills. Men, va fasen, vi ar ju faktiskt turister, sant moste goras. Den har star mapen kopte jag i en liten maskin po gatan och hade samtidigt i mina tanker att, tank om Dustin skulle komma nu. Pinsamt DELUXE, och min amerikanska date skulle vara kord.
Efter voran sjukt roliga tur i Beverly hills okte vi och skulle leta utt ett powerwalk stalle i Hollywood, runyon canyon. Dar oter igen, alla kandisar gor och hikar som dom sager. Pa vagen darifron nar vi stor och vantar po att rodljusen ska slo over till gront, ser jag po andra sidan gatan, Dustin. Hur hoga ar oddsen egentligen. Jag dor, for panik, och sjunker so longt ner i satet som det gor och gommer mig bakom min enorma star map.
-Ehh, Johanna vad gor du? Undrar Mikis, som tycker jag ser helt likblek och total chockad ut.
-Kolla po andra sidan gatan.
Mikis tycker det hela ar lika sjukt som mig, han gor dar under sin hatt och ser precis lika lost ut som jag kommer ihag honom. SHIT
Min spontana reaktion var ju bara att jag moste fly, so vi korde darifron. Snabbt.
Efter det kande jag lite annu mera att jag verkligen moste traffa honom, men jag hade inte riktigt modet att ringa an.
Men po kvallen bestammde vi oss iaf for att go ut. Det va jag, Mikis, och tvo killar vi traffat under resan. Den ena killen heter Chris och vill ni veta mer om honom kan ni froga Mikis:)
Han jobbar po hostelet och kanner en del folk i Hollywood. Han tog med oss till den coolaste klubben i hela Hollywood, supperclub, som aven ar i toppen av alla klubbar i varlden. Det var ratt haftigt.
Vi fann os ganska snabbt i denna glammiga miljo och slangde vora jackor i ett horn po klubben och sa " det gor la inget om dom forsvinner, vi koper bara nya" och gick darifron och skrattade, haha.
Vi stog iaf och dansade i vita skinnsoffor, drack vodka och log. I taket hangde det verkligen flickor som dansade och det var helt hysteriskt. Efter nogra hysteriska dansmoves var det dags att besoka toaletten. Som bara det var helt sjukt. Det jobbade lixom folk inne po toaletten. Det kom en kvinna och motte mig i dorren och visade mig till en ledig toalett. Val po toaletten, med ett sjalvfortroende po toppen kom jag po den basta ideen ever, nu ska jag ringa Dustin. Yes va bra. Lagom full, kanon glad och kommer vara kung po engelska. Men, inget svar.
Vad gor jag do? Jo, spelar in ett rostmeddelande, gor folk ens det nu for tiden. Vad i h*** Johanna. Jaja, just do tankte jag inte mer po det, utan gick ut, tvatta mina hander, och nar jag e klar med det kommer det fram en kvinna och ger mig servetter som jag kan torka mina hander po. Haha. Sjukt.

Tillbaka upp i skinnsofforna med bootsen och hoppa lite till innan hemgong. Hade en son sjukt, galet himla jatte rolig kvall som jag var tvungen att avsluta med ett litet extra sms till Dustin, typ for att krydda po bakfylle angesten ratt mycket extra. HEJA.

Dagen efter ja, Ville do. Hela dagen gick och jag gramde mig sjukt mycket over att Dustin inte hade svarat po mitt samtal. Men po kvallen fick jag ett mejl, Johanna, ring mig, kan inte ringa utlandssamtal med min mobil och hans nummer en gong till. OCH, guess what. Det som aldrig hander, hande. Nummret han skicka denna gongen hade en siffra mer. Kunde det vara mojligt, att han faktiskt inte hade fott mina pinsamma meddelande. Jag ringde, och han hade inte fott nogonting, TJOHO!

Han var just do precis utanfor mitt hostel och vi bestammde oss for att ses, antligen. Gjorde ett tappert forsok med att battra po makeupen, men fick knappt upp dosan till pudret for att jag skakade so mycket. SO jag gav upp, gillade laget och gick ut.
Vi kopte en flaska vin och gick och satte oss i en innergord framfor en brasa. Snacket flot po hur bra som helst, och jag kande att jag kunde vara precis den jag ar. DOCK, att vara precis den jag ar har sina konsekvenser. Man kan ju tycka att gud va skont att han inte fick mina rostmeddelande, eller sog mig nar jag gomde mig for honom bakom min star map. Men ar man som mig, som moste man beratta allt detta. Och garna spa po det lite extra som det hela blir annu mer pinsamt. Dustin skrattade so han grat, och det ar val dit jag vill komma antar jag. For ar inte det den basta kanslan so sag, nar man verkligen lyckas fo nogon att skratta ifron hjartat. Och han tankte val typ samma tanke som mig, Tank om han hade kommit dar po gatan nar jag stod och skulle kopa min star map, eller fott mitt pinsamma rostmeddelande. Han hade antagligen spelat upp det 1 gong i kvarten och tyckt att det hade vart helt sjukt roligt.
Ibland har man nogon slags tur tror jag.
Efter monga timmar framfor brasan var det dags att go hem, han foljde mig hela vagen till dorren och oppnar givetvis dorren for mig och stracker fram handen so att jag kan go in. Amerikanare tjejer, det ar riktiga gentlemen. Dom behandlar an verkligen som kvinnor, jatte ovant, men helt fantastiskt.
Men men, vi hangde varje dag vi var i Hollywood efter detta, och kommer garanterat ses nu nar jag kommer tillbaka igen.
Och alla ni som tror att jag lamnar Mikis sjalv, Nej, det gor jag inte. Ater igen, froga henne om Chris :)

Nu ar vi iaf i San Diego, och ska snart till Litlle Italy och kaka lite sondagsmiddag. Jag och min fru.









Ovar lite, infor Hollywoodfruar. Hejdo folkens. HADEBRA

puss.


Kommentarer
Postat av: Carro

Det är jätte kul å läsa din blogg Johanna :) det verkar som ni har det toppen :D

2011-11-21 @ 11:16:11
URL: http://bergcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0