ricinolja, var det ja.

Jag har gjort det, igen. Å harregud. Nu ska jag berätta. Jag har legat hemma sjuk i 3 dagar och det ända jag har gjort är att läsa bloggar. Och återkommande tips är att man ska massera in ricinolja i hårbotten och låta det verka i 1 timme eller över natten och sedan tvätta ur som vanligt. Håret kommer då att växa upp till 5cm på en månad.
Detta tips gick jag förstås på och åkte direkt ner till apoteket och letade, hittade dock ingen så frågade en ung kille som stog bakom disken.
Jag-Hej jag vill ha ricinolja
Han-Hmm aa okej, ska söka här å se om vi har det....... Aha hehe ojdå, aaa, ehh vänta lite. (Ropade på någon). Det kom en kvinna.
Hon-Ojdå, är det den här oljan du vill ha. Okej, okej. AAAA. Är det akut eller?
Jag-(Fattar inte varför dom ser så förskräckta ut)Neej alltså det är lungt.
Hon-A men vi har den här imorgon alltså.
Jag-Nej tack, men tack ändå. Hejdå.. typså

Då är jag ju då sådan som om jag har bestämt mig för någon så ska detta ske direkt. Så jag åker helt enkelt in till Stenungsund. Gick till hälsokost, dom hade ingen. Gick sedan till apoteket, orkade inte leta utan frågade direkt.
Jag-Ricinolja, har ni det?
Hon-Japp, har det här bakom
Jag-Hur stora är flaskorna?
Hon-Jaa dom är på 50ml.
Jag-A okej, men då tar jag två flaskor.
Hon-Aaa eee hehe okej
TACK, tar seda flaskorna och går till kassorna. Läser sedan på flaskorna:

Ricinolja
Vid tillfällig och svår förstoppning
Regelbundet och långvarigt bruk av tarmirriterande laxermedel kan leda till kraftig försämring av normal tarmfunktion och beroende av laxermedel.

YES, jag började asgarva i kassan, vek mig dubbel, skämdes och ville typ dö.
Jag har gått runt och frågat efter laxeringsmedel, varför hade ingen skrivit att det var det huvudsakliga användningsområdet.

Hej jag heter Johanna, och idag har jag gjort bort mig.



Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej Johanna! Igår kväll fick jag en chok jag hörde dej prata och jag trodde farfar stod i hallen och pratade ned dig (jag tänkte mycket på en stund)Det tog en stund innan jag träfade honom inne i data rummet men då blev jag glad. Det är så roligt att se allt ni häller på med, Kramar farmor o farfar

2011-10-26 @ 21:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0