fråga stjänorna om när.























Det går då inte en dag utan att man kollar tillbaka på den underbara resan jag och fantastiska Mikaela har gjort, vi tittar tillbaka och skrattar. Va mycket roligt vi hade. Va många platser jag besökte och så mycket det känns som jag har "bockat av" av saker i livet som jag vill göra.
Jag lever lite i en cirkel och i en tredjedel av den cirkeln är min tanke att jag ska ha tjänat ihop så mycket pengar att jag kan uppfylla mina drömmar. Resa, uppleva, träffa nya människor, lära mig och även någonstans komma på va fasen jag ska göra sedan. För vad ska jag göra sen?
Jag har en miljon saker som jag tänker att jag skulle vilja göra. Men på senare tider har jag någonstans kommit på att jag älskar att skriva. Och människor uppmuntrar och uppskattar mitt skrivande. Ja, jag känner lite att jag får allt jobbiga och allt bra ut ur kroppen, fast på papper och så känner jag mig lite lättare.
Journalist då, det kanske vore något för mig. Sen inom vilket ämne det skulle skrivas om har jag ingen aning om. Jag älskar kläder, smink, politik, träning, känslor, kärlek, resa. Skulle kunna skriva om det mesta. Eller engagera mig i det mesta. Jag vill beröra någon i mitt yrke tror jag. Få folk att tänka till lite.
Och så tänker säkert många såhär, hm, journalist. Det vill alla bli, det är omöjligt.
HA! Vet ni, jag har en sån sjuk bra egenskap. Bestämmer jag mig för något, så ska jag bli bäst på det, och så är det med det. Jag skulle aldrig nöja mig, nöja mig med det lilla. Komma halvvägs. Nepp. Ska det vara så ska det. Bestämmer jag mig för att engagera mig i politik en dag, så kommer det sluta med att jag är statsminister. Lite så;)
Det här är bara en liten tanke som jag har. Att jag har funderat ett längre tag att vad är jag bäst på. Vad tycker jag är roligt. Och skriva är kul.
Bestämma och styra upp, det tycker jag med är roligt. Älskar att få ansvar. Någon form av ledare kanske. Chef. -Ähh, måste ringa chefen och kolla. Och så ringer det på min telefon;) Hehe.
Jag är så sugen på att sätta mig ner och plugga, bli lite seriös och verkligen bli något. Och det är något som jag ska göra. Men inte än.
Först ska jag resa mera, så jag har sån fet erfarehet i baggaget. Träffat alla möjliga sorters människor. Och vart med om allt mellan himmel och jord. Tror att det är sjukt bra studier inför dom riktiga studierna. Faktiskt.

Och så sattes alla mina tankar på papper igen. Och så lovar jag att alla ni har flinat när ni läste om att jag skulle sluta som statsminister. Men jag tycker man ska ha höga mål. Det är inte riktigt jag att tänka att, äh jag skulle nöja mig med att bli en liten sekreterare i kommunalrådet på Tjöööörrrn. Nej, det är inte direkt jag. Siktar högt och skulle aldrig nöja mig.
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Carro

Fina bilder :)



JA men du ÄR ju liksom blond :) tycker du är jätte Fin i båda men jag har ju en förkärlek till blont hår ;D



Ja, det är verkligen en dröm resa! Maria ska åka till new york, san francisco å L.a nu i maj! Avis!

2012-02-10 @ 09:02:55
URL: http://bergcaroline.blogg.se/
Postat av: carro

Förresten, tänkte på det med N.Y! Bodde ni typ vid en park då? minns att sent på kvällarna stannade inte tunnelbanan på 135 utan 137 (och nån annan aveny) så då fick vi alltid gå ner å sedan igenom en park med massa trappor nedaför ett college. haha.. låter det bekant?? :D haha

2012-02-10 @ 11:18:44
URL: http://bergcaroline.blogg.se/
Postat av: Morbror Hasse

Ja du Johanna,med tanke på att du nu skall jobba tills du är 75-år så har du jädrigt mycket tid på dig att bestämma vad du skall bli. :-)

Men den dagen du blir stadsminister så meddelar mig i väldigt god tid innan så att jag hinner fly landet...hahaha

Sedan kan du bo hemma tills du är 50-år ingen blir gladare än morsan....hehe

Ha det gott!!!

2012-02-10 @ 17:09:12
Postat av: Ann

Följ dina drömmar!!!! så fin du är på alla korten, e de verkligen vår dotter de,vi är så stolta över dig!!! syns snart KRAAAM:-)!!!

2012-02-10 @ 21:13:37
Postat av: BECCIS

Ja, jag sitter här å ler, du är så duktig på att skriva, mamma säger det hela tiden, har du läst johannas blogg? så kommer hon in med datorn å ska läsa å skrattar så att hon gråter! Klippte farmor å farfar igår, då sa farfar att du bloggade dåligt, alla gillar att läsa vad du sysslar med :) GO FOR IT! DU klarar allt för du är MIN storasyster, kan du kan jag också!

2012-02-10 @ 22:10:36
Postat av: Farmor

Vi är stolta över vårat barnbarn. Det är rätt att du reser först, för där lär man sig så mycke när man skall fortsätta i livet. Lycka till.Kramar Farmor o Farfar

2012-02-12 @ 17:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0