Hemligheten.

Vad tror ni, om det där med tankar. Handlar allt egentligen enbart om vilken inställning man har. Eller är det faktiskt så att vissa människor varken kan eller lyckas med saker?!
Jag har läst ut boken The secret, och man kan ju välja att tro på vad som står eller helt enkelt skita i det. Jag tycker bara att det verkar som att hela livet blir så sjukt mycket lättare om man väljer att tro på det som står. Allt handlar om att vända sina tankar. Och jag tycker det verkar så sjukt klokt. Typ ett exempel.
Jag tänker alltid varje kväll att jag ska ta en promenad innan frukost när jag vaknar. Vilket inträffar imellan åt. Men jag har alltid tänkt att jag är en sån människa som måste äta frukost innan jag kan göra något, jag mår så sjukt illa annars. Och när jag väl ska kliva upp på morgonen är jag så sjukt trött och tänker att fasen va jobbigt, jag orkar inte. Stänger av larmet och går och lägger mig.
MEN, igår kväll tänkte jag så här. TJOHO, imorgon har jag så lång tid på mig på morgonen att jag hinner ta en jogging tur innan frukost, det ska bli så himla härligt. Och sen ska jag sitta och äta en lång frukost. Och det kommer bli så himla enkelt. Hejåhå, studsa upp från sängen, har inte sprungit sen förra året men tänkte att det här grejar jag lätt som en plätt. Och jag sprang, och jag log fasen i motvind med snö piskandes i ansiktet. Jag tänkte bara att bra med motvind, mera motstånd. TA IIIII.
Förstår ni vad jag menar.
Jag tror man ska ge fasen i att sätta fel på folk. Jag tror tillexempel att man förstör för sina barn om man säger till dom att dom har svårt för att koncentrera sig, dåliga på att läsa, kassa i fotboll typ så. Ge dom någon form av "namn" på deras svårighet. För då kommer dom tänka att, aa fast jag kan inte detta. Jag kan inte läsa. Och då kommer dom aldrig lära sig att läsa. Jag kan inte koncentrera mig, och nej då kommer dom aldrig ens försöka. För dom kan ändå inte. 
Jag tror stenhårt på att det är så. Det finns inga underbarn. Dom har bara sån sjuk vilja, och är så preppade med att "det här är du bäst på". Och så blir man det.
Alla väljer precis hur dom vill vara.
Jag har sagt och hört att jag mått dåligt, haft ångest en längre tid.
Jag har bestämmt mig, jag mår as bra. Och jag har inte alls någon ångest. Finns inte. Jag är så sjukt glad och lycklig här uppe i Hemsedal. Jag känner lyckorus i min kropp varje dag, och jag studsar runt på mitt jobb. Min liv, det är fantastiskt!
Bara så ni vet.

Ni får ju tycka vad ni vill, men jag tror helt klart man kan börja med att tänka om. Sudda bort allt som hänt och inte ha det som några jäkla ursäkter till hur man beter sig. Dålig uppväxt, bokstavskombinationer hejåhå hit å dit. Fuckit.
Nu ser vi till å blir bäst, på allt!



För jäkla snygg är jag också. Hejmeer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0