Skickli morsomt!

En välbehövlig roadtrip är precis avverkad. Jag Mikis och Maria drog till Dröbak i söndags kväll. Fick punktering mitt på Oslos motorväg, TJooo:) Men som tur e stanna tre gentlemen och hjälpte oss blondiner att byta däck. TACK! Dagen därpå var det dags att söka jobb, just i Dröbak. Ser ut som Marstrand och ligger en halvtimme från Oslo. Jobb och lägenhet är väl ganska fixat. Men jag har dock inte bestämmt mig än. Att bo mitt i Oslo lockar med. Så vi får se, en flytt längre ner i landet blir det till sommaren iaf.
Sen blev det in till stan, sitta på bryggan, strosa i butiker och mötte upp söta Emelie som jag inte träffat sen i sommras på middag på Christiania. MUMMA
Sista dagen ville Maria och Mikaela ner till havet, dom hade med sig en brödlimpa och började mata svanar. Hm. Mata svanar ja. Det fick ju inte jag så mycket ro till och kände att det fanns en anledning till varför jag inte gjort sen jag var typ 4 ;) Så jag ringde min gamla sambo Lisa och bestämde träff inne i Oslo. Och gjorde något som passar mig bättre. Satte oss på Grand hotels takterass och drack cava. Drog en rejäl krogrunda och avslutade på ett reagge ställe där ett hav med mörka männ dansa. LYCKA.
Nu är jag hemma igen och har idag avverkat mitt första pass på Big Horn. Det gick bra, trots lite huvudvärk. HEHE Nu ska jag sova!










Fick underbara sommarfeelings dom här dagarna. Är så skönt att ibland bara byta ut jobb kläder och typ svett lukt mot att strosa runt i klänning och lukta Chanel. Byta ut personalöl till cava och mina knäckebröd mot lyxmat.
Men jag måste erkänna att det är lika skönt att vara tillbaka i dalen och tvätta bort sminket och bara vara. Jag älskar verkligen Hemsedal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0